söndag 25 december 2011

Juldagen

Idag hade jag morgonen i stallet, blev hämtat av Mia och Maya då dem hade morgonen i stora stallet. Jag och Maya red ut en sväng efter att jag släppt ut hästarna. Provade det nya pannbandet och tyglarna, det passade så bra så! :)

Vi tog en tur i björnöskogen och Misty var jättepigg. ^^ När vi kom till slutet av skogen så flög det en jättestor fågel nära marken några meter framför oss och Lizzy hoppade till! Det såg ut som en örn eller något så jag trodde det var en falk. Sen såg vi den igen flyga upp i ett högt träd där den satte sig och tittade på oss. Då såg vi att det var en uggla! :D Den var gigantisk, trodde inte ugglor var så stora...


checka vingarna liksom..!

Vi gick in i ridhuset ett tag sen och Misty fick trava för första ggn sen hon blev behandlad. Det såg bra ut och hon markerade inget! :) Så nu får Maya börja sätta igång henne. Första tävlingen blir i februari, längtar!

Fixade klart allt i stallet sen och var hemma vid tolv. Kollade på Peter Pan som gick på ettan, fett söt film! Sen kollade jag på Trolltyg i tomteskogen och Astrids jul innan jag däckade i soffan p.g.a min extrema huvudvärk! Sov 3 timmar haha. (a) En väldigt skön juldag om jag får säga det själv! ^^

/Mikaela

1 kommentar:

  1. Hon var värkligen pigg ja det var faktist lite läskit!!!/Maya

    SvaraRadera