fredag 23 december 2011

Dagens Ridpass

Idag red jag ut på piggelin Lizzy, i dagsljus! Hon var precis så där crazy och vild som jag hade väntat mig att hon skulle vara! Vi skrittade länge och travade sedan uppe på åsen där det var jättebra underlag, all snö var typ borta. När vi gick över fältet sen så tänkte hon sticka iväg i full fräs haha! Men det var liiite för blött för att göra något annat än skritta över det in till björnöskogen. Och där... haha damphestis. Kom i trav och skulle hoppa en ministock och hejdååå sa hon efteråt och fräste minsann på så leran sprutade! Fick henne ändå snabbt i samlad galopp, men hon gjorde 2 försök att sticka och ta bettet som hon gör ibland... men tji fick hon för jag kände på mig precis i samma sekund vad hon planerade att göra, så jag hann svänga henne tvärt till vänster båda gångerna! Gissa om hon blev trumpen? ;)

Sen tog jag och Lotta massa julbilder!! Vädret var ju dock pisstråkigt så vi fotade i lilla ridhuset istället. Kommer upp fler bilder när jag fått dem på söndag, här är några smakprov!

Hej jag heter Lizzy och ser ut som en ponny! ;)

Söt-Wiona!

Gillar denna skarpt!

1 kommentar: