lördag 24 december 2011

Julafton

Först och främst vill jag önska er en
Riktigt God Jul! :D

Jag har haft en jättemysig julafton. Började i stallet imorse med julritt kl. 8. Vi var 15 st som red, rekord tror jag! Varje år rider vi till villorna som ligger på andra sidan vägen. Vi fick massa godis till både oss och hästarna och red förbi dem vi kände. Det var även jättemånga som vinkade åt oss inifrån husen och random folk kom ut och tog kort på oss och önskade en god jul. Superkul!! :)

Emelie (som är medryttare på Lizzy) med Leila
och Matilda med ren-Shakira på julritten :)

Hade julklappsbyte och fika med Mia, Anki, Maya, Iza, Lotta och Emelie sen. Alla blev glada för sina julklappar, älskar att ge bort saker!! Har nog alltid haft öga för det där med att hitta rätt presenter även om man inte önskar sig något speciellt. Får ofta höra det iaf hähää! ;)

Var klar i stallet vid elva och var hos mamma vid ett. Proppade i mig massa julmat så jag sprack, men ack så gott! Höll på att somna i soffan men lyckades hålla mig vaken hela tiden, fråga mig inte hur... Sa minst 50 ggr "jag är så trööööött!" Samma visa varje år, varför är jag alltid så trött på julafton?! o.O

Well, efter Kalle var det fika och så kollade vi på förortsungarna, skitbra film! Sen öppnades det julklappar och jag är mycket nöjd! :)

Boom! Så jävla efterlängtade! <3

hästnördeN liksom

Älskar! Tack Maya <3

Hoppas ni också haft en bra julafton! God fortsättning!
/Mikaela

1 kommentar: