fredag 9 december 2011

Dagens Ridpass

Idag hade jag båda hästarna som vanligt på fredagar. Kom till stallet vid tre och tog in stackarna som var totalt blöta då det regnade som tusan! Tur att det finns täcken..! Var på rätt dåligt humör, vet inte riktigt varför.. men kände mig trött och hängig. Jag skyller på regnet och mörkret. Ville ju att snön skulle ligga kvar och inte regna bort.. Nu är hela stallplanen täckt med isgata!! :(

Wiona: Bestämde mig för att rida barbacka en sväng i lilla ridhuset eftersom jag var så trött. Vi skrittade runt i ca 25 min och det var riktigt mysigt att höra regnet smattra mot taket. Hon var snäll och hoppade inte till för något alls. Ibland drogs det på musik, det var nämligen träning inför luciashowen i stora ridhuset. En rolig grej var att hon blev rädd när jag nös haha, då hoppade hon till! ;)

Lizzy: Hon fick gå en likadan runda i lilla, fast henne jobbade jag lite i skritten också. :) Hon var pigg och glad så efter att ha setat på dessa två myshästar blev jag på mycket bättre humör. <3

Imorgon har jag morgonen och lunchen i stallet. Sen ska vi ha julpynting & fika vid 12. Sen är det luciashow vid 15. Kommer bli en mysig dag och jag hoppas på bättre väder än regn! Tar lite foton på julpyntet som kommer upp i bloggen sen. :)

/Mikaela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar