lördag 17 december 2011

Dagens och gårdagens ridpass! ;)

Igår red jag Wiona i ridhuset och joggade lite. Vi skulle egentligen ha ridit ut, men det började såklart regna... Är hyffsat trött på detta skitväder nu!! Bara regn, regn och regn. Var är snön liksom? Hur som helst så var hon jätteduktig och fin. Hon busade ingenting och lyssnade bra på mina hjälper. Det märks att hon börjar komma i form nu när hennes ägare blivit mer motiverad till att rida också! :D


Gissa stammen? ;)

Lizzy fick gå en barbackarunda i skritt med mig i mörkret då det slutat regna. Det var supermysigt att bara sitta och gunga med och titta på hennes framåtspetsade lurviga öron. ^^ Hon hade gått superbra på dressyrträningen dagen innan sa Emelie så det kändes som ett lagom pass för henne.

Idag red jag i ridhuset på henne och hon var så galet fiiiin!! <3 Provade att ha vanligt tredelat bett också eftersom hon hade gått så bra på det för Emelie. Och hon var verkligen mycket mjukare på det, ville inte sluta rida! Det var längesen jag kände att dressyr var så kul!! :D

Maya (som har Misty) fick rida lite efter mig, det gick jättebra och hon är så duktig! Trots att Lizzy är väldigt mycket större än hennes ponny så har hon minsann koll på henne. När de hade galopperat och de travade av så sökte hon sig faktiskt neråt med huvudet och travade på superfint. :) Måste filma nästa gång hon rider så får ni se!

Så söta :)

Kom hem som en liten isbit ifrån stallet, det har blåst isvind och snöregnat heeela dagen så det är slask överallt nu... Kul om det fryser på inatt, snacka om isgata! xD På måndag kommer iaf hovslagaren och då får Lizzy broddar i sina nya skor.

Nu ska jag fortsätta titta på Madagaskar 2 som går på tv hehe. ;) Adios!
/Mikaela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar