söndag 1 januari 2012

Nyårsdagen

Hellu!

Har blivit lite dåligt med uppdateringen under veckan, har inte haft så mycket att skriva om då Lizzy fått vila/skrittat hela veckan. Hon fick lite vintervila. :) Men idag var jag uppe på hästryggen igen. Red barbacka i stora ridhuset ca 30 min i skritt och trav. Hon var så himla fin!! Hon tuggade på bettet, följde mina hjälper till det yttersta och arbetade under sig superfint. Det är så himla kul att folk märker att hon blivit smalare och så fin i kroppen nu också! Det är jättekul att höra, har ju mestadels hört "vad tjock hon är" under hela 2011 nästan.. Ska ta och fota henne någon dag då hon står uppställd så ska ni få se en före och en efter bild! ;)

Idag fick jag bilderna av Mia från när vi red julritt på julafton. Slänger upp några! (klicka på bilderna för att se dem i större format)

Favorit-Lizzy, Favorit-Maya och Favorit-Misty! :D

Misty blundar i hörnet ;)

Bjuder på den! Från julklappsbytet/fikan i cafeterian ;)

Lite andra nyheter för er som är nyfikna; Igår följde jag med Mia och Maya till ett stall och kollade på en b-ponny. Shettis/Russ f.1994. Hon provred lite i skritt då det var hårt i paddocken, men planen är att köra in henne till Hamre någon dag så hon kan prova rida i alla gångarter och hoppa. Såhär söt är ponnyn!


Indian Girl! :)

Imorn ska jag sova hos Maya, min lilla syster! ^^ På tisdag ska hon få prova hoppa Lizzy lite igen och kameran är med! :D Nu ska jag krypa ner i min säng! Gonatt :)

/Mikaela

2 kommentarer:

  1. Är det inte Indy? :O
    Varför ska hon rida henne? :)

    SvaraRadera
  2. Haha, vi stog i samma stall förr ;)


    Indy - tävla - hoppning? :DDDDDD det skulle jag vilja se (inget illa menat)! :D

    SvaraRadera