torsdag 5 januari 2012

Naken häst!

Idag har jag verkligen varit kreativ, tycker jag själv iaf. ;) Började morgonen med att åka till stallet. Fodrade och släppte sedan ut alla utom Lizzy. Hon gnäggade och såg missnöjt på mig, men stod stilla under hela tiden jag klippte henne! Min duktiga lilla häst. :) Badade hela henne igår så hon var supermjuk och len när jag var klar. Hon får så himla fin färg när hon blir klippt, typ silvergrå! Glömde ta kort... (a)

Åkte och käkade brunch på MAX. Det var jag värd efter att jag inte ens fick i mig någon frukost! Hade sedan tvättpass i tvättstugan. Tvättade rent alla sängkläder och ett innetäcke till pärlan. Fick bli en maskin med vanliga kläder också. Somnade sedan i 2 timmar, var helt slut! Somnade ju som vanligt jättesent igår...

Tog bussen ut till stallet igen på kvällen. Mockade, fixade maten och borstade. Gick sedan en promenad på ca 30 min, hon var bara tvungen att få röra på sig fastän klockan var mycket kände jag. Fixade sen massor i mina skåp och sorterade alla täcken jag har, förstår inte hur det kan vara så mycket. xD Nu har hon rena täcken både ute och inne. Ska ta hem och tvätta det tjocka utetäcket med hals, för det hon har nu är utan, men hon klarar sig nog med det i ett para dagar. ;)

Imorgon är jag, hör och häpna helt och hållet hästledig! Ska förmodligen träffa min vän Simone och hennes söta dotter Saga på dagen. På kvällen blir det fika med min saknade vän Jessica Smeds! :D

Simone och lilla Saga! :*


/Mikaela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar