tisdag 22 november 2011

Helgen

Idag sov jag väldigt länge, då jag haft fullt upp hela helgen! Vi har haft hemmatävlingar och jag har jobbat fre-sön.

I fredags hjälpte jag till att vara banansvarig 8-12, sen åt jag lunch och red både Lizzy och Wiona. Efter det var jag tillbaka på banan och jobbade från 15-18. Det gick jättebra och allt flöt på under dagen. Hanna var med och jobbade med mig så efter att jag var klar i stallet åkte jag, hon och Clara hem till mig och kollade på Idol med massa snacks. Skön avslutning på en intensiv och rolig dag. :)

På lördagen hade Emelie hand om Lizzy så jag var hästledig. Åkte till stallet vid 15 för att agera banansvarig på eftermiddagen. Det var superkul att titta på 1.40 klassen där ryttarna bjöd på sjukt fina rundor! Var prisutdelare precis som i fredags och det är extra kul att dela ut pris när klasserna är högre. Klappa fina duktiga hästar! ^^

Hemmaekipaget Sofia Helmrich på Future kom 2:a i lördagens 1.40!
GRATTIS! :D
På söndagen var jag ansvarig på banan hela dagen och det var jätteroligt för alla var positiva och arbetet mellan alla funktionärer fungerade verkligen bra! Dagens klasser var 1.25, 1.35 och helgens huvudklass 1.40 med Winning Round.

Maja Lindqvist fick en superfin runda i 1.25 och hade klassens snabbaste tid i omhoppningen. Tyvärr så rev de sista hindret i omhoppningen då Tessan hoppade av ett galoppsprång för tidigt och inte nådde över oxern helt. Både Tessan och Maja flög kan man säga! ;) Maja bjöd på en skillad avramling då hon först låg balanserad raklång på hästen och ramlade av efter mållinjen..! Lite stolpe ut, hon kunde ju vunnit. Men så är det när man håller på med denna sport har jag märkt. Hittade två fina bilder på dem! ^^

Så himla fina!! :*
Omhoppning!

I sista klassen som var den med Winning Round gick 5 st till omhoppning. Winning Round innebär att man har omhoppningen efter att alla ekipage har hoppat grunden och att det går ett visst antal ekipage till den oavsett hur många fel ryttarna har. Antalet som går till omhoppning beror på klassens totala starter.

Det bjöds på en spännande omhoppning mellan Niklas Jonsson, Sofia Helmrich, Rebecca Jonas, Johanna Melin och Niklas Jonsson igen.

Det slutade med att Sofia och Emilio 38 tog hem segern!!

Stort Grattis till henne!




Inte nog med det, hon vann även meetingpriset för Young Riders som var en sprillans ny Bates Sadel värde 16000 kr!! Niklas Jonsson vann en likadan sadel för Seniorer med sin fina Amorina! Sista tävlingen för henne fick jag höra, snacka om att sluta på topp! :'D 

Stort Grattis till båda!


Niklas och finaste Amorina,
det är en fröjd att se dessa två!

Det har varit en riktig rolig hästhelg! Längtar redan till februari då vi har hemmatävlingar igen. :)
/Mikaela






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar